En blå hand

Idag bevisade Mira att man inte kan titta bort en sukund utan att hon hittar på bus eller farliga saker. Jag har storasyster hemma sjuk oxå och höll på att hjälpa henne med nåt i köket och jag hade lämnat Mira på sitt rum lekandes. Men så kommer hon krypandes alldeles blå på händerna och på magen och runt munnen. Då ser jag att hon krypit in på toaletten där storasyster glömt att stänga igen dörren helt. Lyckats få upp toalocket och ut med WC-blocket som hon sugit på.... *Hjäääälp* Jag ringer Giftinformationscentralen som tack och lov lugnar mig och säger att det inte är någon större fara. Kan vara lite irriterande på slemhinnorna bara, så skölj ur munnen och ge lite dryck. Sen ska det inte vara nån fara. Tack och lov! Vi som har alla farliga mediciner och medel på höga hyllor och bakom lås och bom, men inte tänker man på det som redan hänger i toaletten.

Efter ihärdigt skrubbande av en smurfblå Mira ser hennes hand fortfarande ut såhär:
Blå hand

Andra farliga saker Mira tycker är roligt just nu:
- Att ställa sig upp i den höga matstolen så man nästan ramlar ut. *Jätteroligt*
- Klättra överallt. *Ännu roligare*
- Dra ut alla sladdar ur kontakterna och försöka sätta tillbaka dom igen. *Roligast*


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken blåfärg! Sladdar och klättring är också Agatons favoritsysslor just nu. Till min stora förtvivlan!!!

2008-01-14 @ 22:44:23
URL: http://klasegon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0